Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vím, že toto album někdejších relapsáckých názorových radikálů z Nashville není zrovna novinkou, ale nový kotouč s nálepkou „Untitled“ se k mým rukám ještě nedokutálel, a tak svoji nutkavou potřebu připomenout tuto noise coreovou legendu, která za několik dní navštíví Prahu, ukojím na předchozím výborném zářezu „Axis Of Eden“.
Hudba TODAY IS THE DAY mi vždycky připomínala ráno s kocovinou. Myslím tím pořádnou kocovinu, kdy po krátkém, vysilujícím spánku vám v uších buší kladiva do tisíce kovadlin, svět je ještě rozostřený a svévolně se vám hýbe pod nohama, ačkoliv by měl spořádaně sedět na zadku. V hlavě burácí nesnesitelné hučení, jež vám nedovolí se soustředit. Ale právě v těchto intenzivních stavech si člověk tak nějak uvědomuje, že opravdu žije. Tato esence je typickou jak pro „Axis Of Eden“, tak i ostatní tvorbu hlukařů z Tennessee.
Hudebně jsou TODAY IS THE DAY intenzivní smrští špinavého rocku, doom metalu a hard coreu toho nejhrubšího zrna. Jakoby black metal s brutální silou naboural do toho nejušmudlanějšího grunge rocku. Ačkoliv se jejich tvorba snaží být stěží rozžvýkatelná mainstreamovým uchem, najdete na „Axis Of Eden“ dostatečné množství silných melodií, které mají tendenci zarýt se do mozku na hodně dlouhou dobu. Tlumičem chlupatých zbustřených kytarových stěn je často zvuk kláves, který je jako vystřižený z těch nejperverznějších klišovitých synthů, jaké jsem kdy slyšel. K TODAY IS THE DAY ale neuvěřitelně sedí. Místy v celém tom soukolí slyším industriální příchuť jakoby z Marylina Mansona, jenž se zbavil manýristického balastu a vysvlékl si kabát od mainstreamových popových tkalců věhlasných jmen, do kterého ho spoutal střední rockový proud. Tady nejsou důležité pózy a ohozy. Tady jde o věci, které člověk jen tak neočůrá.
Po první, velmi intenzivní skladbě „I.E.D“ se album rozmělňuje a představuje obě dvě své tváře. Pro jednu jsou typické rychlé, zbustřené nálety typu první skladby nebo výtečné trojky „Broken Promises And Dead Dreams“. Na druhé straně tu ovšem naleznete i roztahanější, ale ve své podstatě melodické písničky, stavějící na té nejšpinavější grunge metalové rašelině včetně bonusu, který stylové mantinely kapely rozšiřuje o regulérní elektro - industriální experimenty. „Axis Of Eden“ není nové ani překvapující. Je to jen pokračování v započaté originální cestě a logický následovník alba „Kiss The Pig“.
1. IED
2. Free At Last
3. Broken Promises And Dead Dreams
4. If You Want Peace Prepare For War
5. No Lung Baby
6. Black Steyr Rug
7. My Wish Is Your Command
8. Circus Maximus
9. Total Resistance
10. The Worst Thing That Ever Happened To Me
11. Axis of Eden
12. Desolation
Diskografie
No Good To Anyone (2020) Animal Mother (2014) Pain Is a Warning (2011) Axis Of Eden (2007) Kiss The Pig (2004) Sadness Will Prevail (2002) Live Till You Die (2000) In The Eyes Of God (1999) Temple Of The Morning Star (1997) Today Is The Day (1996) Willpower (1994) Supernova (1993)
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.